onsdag 24. september 2008

Sørpe-tur rundt Knapphaugen

Har en del timer til overs i "mer-tid" for tida, så forrige tirsdag tok jeg meg en velfortjent fridag! :-D

Vel, fortjent og fortjent... Jeg jobber nå egentlig bare i 50 % stilling, men så har jeg likevel jobbet stort sett hver dag etter sommerferien. Dermed kom jeg fort opp i de 40 timene vi har lov til å ha i mer-tid. Men jeg tenkte det passet bra, siden jeg skulle ha gjester på kvelden (må jo bake litt og lage litt mat da!), og siden vi skulle ha oppvisningen på Gjøvik-Marken bare to kvelder senere, så det var veldig greit å få inn ei treningsøkt også.


Etter at ungene var sent avgårde til skolen tok vi turen fra Øverby og rundt Knapphaugen. Det hadde vært en del regnskurer den siste tida, og disse turstiene er mye brukt, så her blir underlaget veldig "slitt" og fryktelig klissete og sørpete under. I følge noen av de andre turgåerne i området hadde blitt mye bedre de siste dagene... - det sier litt om hvor ille det har vært! Vet ikke helt om bildet får frem "tilstanden", hadde bare mobilen med meg, men jeg sender en varm tanke til den eller de som har giddet å drasse svære materialer av 2"/8" langt inn i skogen. Uten disse hadde det vært helt umulig å komme seg noenlunde tørrskodd igjennom runden. Men har Sari gått på planken hele tida mon tro...? Å neida! Hun er seg selv lik, dvs. ikke spesielt jålete av seg. Det er helt ok å vasse uti til langt oppover knærne! Men heldigvis er Sari veldig lett å få ren igjen. En liten tur ned i bekken, så var hun like fin!!

Det er koselig med selskap når man går tur, men det er faktisk ganske deilig å få gå litt alene i skogen av og til også. Kjenne at jeg kan tenke egne tanker og få filosofere litt! :-)
Tenker aldri klarere tanker enn når jeg går slik... ;-)

Ingen kommentarer: