torsdag 25. september 2008

Skjema for nivå-/fremdrift-/treningslogg

I går laget jeg meg et excel-skjema for videre lydighetstrening med Sari. (Jeg er en ordentlig "skjema-frik"...!) Neida, (eller joda) - Sari begynner å bli flink på veldig mange øvelser (de fleste av hovedmomentene), men det er fortsatt en del som mangler. Trente som vanlig ei lita stund sammen med Annie og Bob mens unga var på svømmetrening i går, og vi bestemte oss for å debutere i klasse 1 i Vinstra i slutten av januar. Da må det trenes! :-) Skal etter hvert gjøre opp en status for hvordan hvert moment i alle øvelsene ligger an, og fylle ut skjemaet så samvittighetsfullt som mulig! ;-) ("lurer-ikke-andre-enn-meg-selv" osv.....) Men når det er gjort vil jeg ha et verktøy som hjelper meg å holde fremdriften i alle øvelser, så ikke jeg verken glemmer eller overvurderer noen momenter. Øvelsene skal jo utføres over mye lengre tid uten påfyll av godbit, enn det de gjør pr. i dag. Men for all del - "tuppelura" (Sari) er bare 8 måneder. Tida frem til ultimo januar skal være mer enn nok tid til å gjøre Sari startklar i klasse 1. Men nå er konkurransen større og dermed kravene høyere for oppnåelse av 1. premie, enn de var da jeg i 1996 konkurrerte i klasse 3 med min kjære, flotte Marco, - en schæferhund som dessverre bare fikk 6 år å leve. (Savner Marco fortsatt, :´( - Jeg kommer aldri helt over tapet av den hunden...) Men Sari hjelper! :-) Hun er flott også, og jeg kjenner at den "tussete" følelsen kommer krypende... :-P Hun graver seg dypere og dypere inn i hjerterota, ja!
Tilbake til øvelsene: målet er at de skal sitte til karakter 10 på trening, erfaringen sier meg at det forsvinner alltid noen poeng når man kommer inn i ringen og fomler og kløner seg ut på viddene...

Ingen kommentarer: