mandag 17. januar 2011

Blåst av støvet...

Har hatt en kjempebra trening i hallen i kveld! Syns jeg fikk utrettet noe både med Taima og Sari, og så koselig det var å se gamle kjente :-) Sari og Xpress har ikk flørtet på evigheter, for Sari var ganske så kostbar lenge... - helt siden i vår har hun vært kostbar! ;) Men i kveld lekte de igjen, det gikk unna i et tempo så jeg turte ikke annet enn å stoppe dem, har ikke lyst på noen skader nå - nå skal det jobbes lydighet!!

Men jeg startet med Taima på valpetreninga. Hun trengte noen minutter på å roe spretten i labbene (det er jo så vannvittig gøy å se andre folk og hunder - kan jo bli kenguru av mindre...) I tillegg hadde jeg glemt godbitene hjemme, men etter en tur på Kiwi etter pølsekuler ble det fart over sakene! Bedre kontakt altså...! Har ikke mange treningstimer på Taima enda, men hun kommer seg fort. Følger ganske bra i kontakt og kan litt sitt og dekk, men disse bevegelsene har ikke fått noe navn enda.

Sari fikk trent på fri ved fot (trenger nok å finpusses litt, hun var hakket for ivrig og ligger litt for langt frem, men har kontakt som bare det!), metallapporten (gikk veldig bra!), neseprøve (gikk også veldig bra, men jeg var raskt ute med å gi henne ros for å ha valgt riktig pinne ved begge forsøkene), tok to forsøk på fremadsending til ruta (gikk bra begge gangene, flyttet ruta imellom forsøkene og brukte også en ekstra kjegle som "støy"). Hun bør fortsatt gå litt mer mot midten på første forsøk, men ellers er det lite å pirke på. Syns det var flott etter så lang treningspause! Onsdag blir det ei ny økt, da skal Lisa ta med Taima på utstillingstreninga, så da får jeg også trent litt ute i periferien et sted. Deilig med så stor treningshall! :-)

5 kommentarer:

Caroline sa...

Så moro med blogging igjen! Har det gått bra med levering og nye hjem til de andre? Må få kikket på Taima igjen snart :) Har dere noen valpeshow i kikkerten? Og LP-stevner? Saeta er påmeldt kl.III i Bø, vi starter med et brak ;)

Linda-beth sa...

Så gøy at du starter i klasse III! Kjempebra!! :-D Leveringen av de andre har gått kjempebra, Caspian (skal hete Hamlet) reiste på torsdag. (Sender forresten registreringsskjemaet i dag, så du kan signere og sende videre til nkk, har fått paringsbeviset fra Vinny også.) Vi har noen valpeshow i sikte ja - har ikke helt bestemt hvilke enda, men 13 mars på Biri må vi stille opp på. Ellers har vi jo valget mellom både Tønsberg og Drammen første helga i mars. Kanskje vi kunne ha fått til et "slektstreff"...? ;-)

Caroline sa...

Ja, vi må vel bare kaste oss idet. Forventer noen nuller første gangen, jeg kan ikke kreve at hun gjennomfører det vi knapt har trent på, men jeg trenger rutine og konkuransetrening, så vi prøver!! Flott at de fant seg nye hjem begge to! Nå hagler det med valpehenvendelser, så det hjelper nok at det er over jul og går mot vår ja. Silmna skal forresten pares nå, antageligvis i løpet av helga. Er Drammen og Tønsberg samme dag, eller bare samme helg? Synes slektstreff høres ypperlig ut :) Har kjøpt sånn øretyngde til deg, det glemte jeg å si! Fant det i Gøteborg.

Linda sa...

yns det er spenstig jeg - det er jo ikke bare lydighet du har å konsentrere deg om! Så får resultatene komme etter hvert :)

Tror valpeshowene er på hver sin dag og mener det er Tønsberg (Howavart-klubben) den 5. og Drammen (Drammen bhk?) den 6. Skal se litt på det jeg, det er noen muligheter for å kombinere med lydighet også, så jeg skal se på det :)
Flott at Silma endelig er klar da - det drøyde lenge med den løpetida - men det blir en flott valpetid til våren da! :)
Hvor mye har du lagt ut forresten? Jeg kan overføre, så får jeg det når vi treffes - haster ikke - bruker oasisfix så lenge :)

Caroline sa...

Vi kan ta det når vi treffes igjen, tror det var ca. en hundrelapp i svenske kroner.

Hvis du vil dra begge steder kan jeg alltids finne plass til dere her over natta! Troor ikke jeg skal noe den helga.