søndag 11. april 2010

Søndagsmiddag á la Lisa: Pasta med pølser...

Lisa laget middag i dag, og det smakte helt toppers!! :-) Den var godt planlagt, - hun hadde laget utførlig handleliste fredag kveld, og i går var vi og handlet inn alle råvarene: Pasta, pølser, løk og hvitløk, hakkede tomater og tomatpuré, fløte og ost... Herlig når ungene begynner å få slike interesser... ;-)

Jeg og Anne Line hadde ei treningsøkt i vårsola på Biltilsynet i dag, mens Roy satte sommerdekk på bilen og Lisa hakka løk... ;-) Akkurat løken var neppe det morsomste gjennom matlaginga - øynene var såre ei stund etterpå, men med skulle den - ingen tvil om det!

Snart ferdig nå...


Velkommen til bords...


Ser vel godt ut? Pastaen ble servert med en frisk salat og hvitløksbaguetter til :-)


Alle syns det smakte kjempegodt og vi ble veldig mette! Men Lisa hadde planlagt dessert også!! :-) Det er noe vi sjelden spiser hjemme hos oss, det blir som regel bare litt is en gang iblant, men nå skulle det bli andre boller... ;-) 

Her er herlighetene, laget av vaniljeis, ananasjuice, sprite og sitronsolo


Lisa serverer...

 

Denne desserten smakte fabelaktig godt, den var luftig og veldig frisk, - kan absolutt egne seg som en "sommerdrink" i varmen til sommeren! Skikkelig innertier syns jeg, men tror nok vi voksne likte den bedre enn barna! ;-)

Håper interessen for matlaging holder seg - jeg gleder meg allerede til neste gang! :-D

4 kommentarer:

Isabella Grandalen sa...

Du verden, jeg er kjempe-imponert!! :) Og det så jo såååå godt ut!

anne-line sa...

Mmmmmmm...det så himmelsk ut Lisa! :-D Er kokka til leie?? ;-)

Caroline sa...

Wow, du er jo skikkelig bortskjemt da! Det så kjempegodt ut :)

Linda sa...

He-he... Ja, jeg er ganske bortskjemt ;) (Får i grunnen maten servert rett som det er jeg da... :-D)

Anne Line: Vi får spørre Lisa om hun ikke kan diske opp litt neste gang dere kommer! ;)