mandag 8. mars 2010

Debut klasse 3 (Del 2 - resten av helgen)

Det ble første skikkelige langtur med nye bilen i helga - en positiv opplevelse på alle måter. (En stund på hjemveien ble det nesten for behagelig, og jeg måtte stoppe en god stund for å riste Ole lukkøye ut fra systemet...) Men jeg kjenner at cruisekontrollen lett blir en vane, og automatgir, for ikke å snakke om disse to i fellesskap! Ikke så viktig ved den daglige bykjøringa, men fint på langtur! :)

Med treningsutstyr og Sari-vovva baki bilen dro vi avgårde lørdag morgen, kjørte om Oslo selv om GPSen ville ha meg til å kjøre via Hønefoss... Alt for at Sari ikke skal vrenge magen...! Svingene før vi når Sollihøgda har hun vært ute for før, og det gikk ikke bra :-S Men på rette veier kan vi kjøre langt uten at tuppa blir kvalm, og det fungerer best for alle parter :) Kjørte non-stop nesten til Tønsberg. Første stopp ble hos Caroline (Saris oppdretter) i "det lille røde huset i skogen", helt innerst i veien hvor eneste trafikk i nærheten besto av folk med ski på beina, - med andre ord - et skikkelig hunde-eldorado!

Etter et par timers stopp hos Caroline (hvor Sari forresten fikk stussa litt på sveisen både på potene og rundt ørene) dro vi videre til Tønsberg messeområde hvor vi skulle konkurrere dagen etter. Tenkte det sikkert gikk an å trene bittelitt i hallen siden dagen sikkert begynte å gå mot slutten der. Jeg ble rimelig overrasket da jeg fant ut at de ikke hadde kommet lengre enn til 2. fellesdekk da klokka begynte å nærme seg halv fem. Det var jo 24 påmeldte bare i klasse 2, så her kom det til å bli sent. Fant ut at det ikke var noe jeg ville bruke hele lørdagskvelden på, og dessuten skulle jeg jo videre til Larvik, så jeg trente ei kort økt som planlagt og dro videre :)

Da jeg meldte på til konkurransen trodde jeg først at jeg kom til å måtte stå opp i 3 - 4 tida om natta og dure avgårde til Tønsberg. Ikke så behagelig, men hadde sikkert fikset det også ;) Men da tilbudet om å ta et besøk hos gamle kjente i Larvik dukket opp var det mer enn fristende! Besøket hos Mary-Ann og Arne var på alle måter hyggelig. Mary-Ann serverte rødvin i baren - ...fin oppkjøring til konkurransen dagen etter (?!) ;) - og vi skravla og kosa oss, og fant ut at vi faktisk har mye mer til felles enn vi har tenkt over noen gang - ikke minst med mannen Arne og sønnen Henning - både innen foto, dyr, musikk og mat...! Arne sa han satte pris på Mary-Anns gode kokkekunst og det kan jeg så godt forstå. Hun disket opp med en forrett som "blew me away" i første biten!! Det var innbakt brie gratinert i ovnen på en bit finbrød servert på en seng av ruccola og små tomater (perletomat??) sammen med en tranebær-sak til og selve prikken over i'en - en balsamico som var helt hinsides. (Flaska med balsamico som jeg kjøpte på rimi før jul smakte ikke som denne her overhodet - kan ikke sammenlignes!!) Det var en perfekt sammensetning av smaker, - søtt, sylig rundt og fyldig som jeg sjelden (eller aldri?) har smakt maken til. Den der hadde gitt deg hederlig omtale hos Hellstrøm, Mary-Ann! ;-) Please send me the recipe!!

Etter en kanskje noe for kort natt satte jeg kursen mot messehallen i Tønsberg igjen søndag morgen, og hadde der en kjempekoselig dag sammen med Caroline, Saeta og valpene Sirius og Spés - og Sari så klart. Avviklingen av konkurransen gikk langt mer effektivt på søndagen enn dagen før, og tidsskjemaet holdt helt fint. Og det slo meg at egentlig burde alle konkurranser avvikles på samme måten - med to dommere som deler øvelsene mellom seg. Det er fint å slippe den uendelige ventetida i hvert fall. Etter klasse 3 var ferdig startet Eliteklassen med bedømmelsen av det som i tillegg til en vanlig LP-konkurranse også var uttaksstevne til VM i Danmark i juni. Hadde egentlig tenkt å få med meg litt av det som skjedde i ringen der, men jeg manglet litt fokus og fikk med meg ganske lite egentlig... Men pytt - syns dagen var kjempebra og jeg koste meg i hyggelig selskap! Men, - hvis jeg melder på til samme konkurranse neste år kommer jeg nok til å være litt revansjesugen poengmessig... ;-) Selv om Sari presterte omtrent som jeg forventet denne dagen er det selvsagt mere stas med en skikkelig "innertier"-konkurranse! ;-)

Noen bilder fra dagen:

Liten labbe-stuss :)

Saeta sin tur dagen etter, og hun så ut til å nyte pleien...  ...fotterapi, SPA, ... ja takk! ;) 

Men blir gjerne med på litt lydighet...


...og snurre litt i freestyle! :)
(Mamma Saeta ganske nedrøytet etter valpefødsel...!)

Sari og mamma Saeta har ingen problemer med balansen.
Så vi kan danse så klart!! :-D

Saris halvsøsken:
Fine lille Spés øver seg på å stå pent - pen jente!

Og jeg er også ganske vakker, sier Sirius ;)
Go'e sjarmtrollet!

1 kommentar:

Caroline sa...

Så fine bilder! Som sagt, jeg skal snart få sendt deg noen også ;)