lørdag 10. oktober 2009

Trening på Ekeberg med Miley, Saeta og Tíbra :)

Så ble det en ny tur til Ekebergsletta torsdag denne uka, denne gangen for å møte Caroline, Saris oppdretter :)

Kristin og Miley ble med oss, - kjempekoselig å få følge på turen! Vi sendte unga avgårde til skolen på morgenen, og kom oss avgårde fra Hunndalen like etterpå. Dermed rakk vi en tur innom Ikea før vi møtte Caroline, Saeta (Saris mamma) og Tíbra (aussie) på Ekeberg.

Planen var å trene litt på både lydighet og utstilling, Sari skal jo stilles i Letohallen første helga i november. Min første tanke var at lydighetstreninga ikke gikk helt som planlagt, men når jeg tenker meg om var det vel på en måte akkurat det den gjorde ;) Jeg hadde nemlig ikke lagt noen spesiell plan for denne treninga, og da blir den nettopp det - uplanlagt! Sari har fortsatt ikke helt fått igjen piffen etter løpetida, og var litt treg og uinspirert i går. Selv ikke det aller morsomste - apportering - gikk som det pleier, og jeg ble helt paff! Det så ikke ut som hun skjønte noenting da jeg kommanderte "apport"... Uvanlig, siden Sari er helt vill etter apportbukken, og rangerer den høyere enn ballen. Men slik blir det bare av og til, og det å gi opp er helt uaktuelt!

Men Saris mamma Saeta var tvert imot full av piff og spirit, og gikk gnistrende fri ved fot med Caroline! :) Det lover godt for lp-konkurransen i Skien i morgen, lørdag. ØNSKER DERE MASSE LYKKE TIL! :) Vi heier på dere!! Håper 1. premien er i boks i løpet av lørdagen :)

Men vi fikk da gjort noe nyttig også ;) Caroline hadde en runde utstillingstrening med Sari, stussa litt på de lange "fjonene" hun hadde rundt ørene, og hun fikk en real runde med børsten av Caroline. Dette har hun virkelig dreis på, ikke noen nøling eller fikling med saksa eller børsten her! Vi gleder oss til vi skal til Letohallen 7. og 8. november, og jeg er veldig glad for å ha Carolines bistand der. Jeg er ikke vant til å stelle pelsraser, og styling utført av en proff gir et stort løft på totalinntrykket - ingen tvil om det! Målet for Letohallen er minimum en 2. premie, og alt som er bedre blir en bonus.

Bilder og video kommer! :)

Ingen kommentarer: