søndag 27. september 2009

Trening av "på plass" baklengs

Liten snutt fra "baklengs-trening" :) Har ikke trent så mye på forflytninger, men ville se hvordan hun taklet det hvis jeg tok lengre skritt. Hun er her midt i løpetida, og ganske "hypp" på godbiter... Sari er egentlig alltid ivrig på godis, men under løpetida øker det på, så hun snur seg for å følge etter på de første forsøkene. Men hun kommer fort på rett spor igjen når hun skjønner hva som gir uttelling. Også har vel eieren fortsatt et forbedringspotensiale når det gjelder kroppsspråk... ehemm... ;) Jeg må være veldig obs, for Sari er veldig oppmerksom på hva jeg gjør med hendene mine, og følger dem veldig lett. Kommer sikkert av måten jeg har belønnet med godbit i begynnelsen. Jeg må lære henne til å vente lengre på godbit, og kutte kraftig ned på (slutte med?) direkte belønning av godbit. (Kan gjerne bruke stemme-ros/klikker først.)

10 kommentarer:

Caroline sa...

Ser pent ut! Synes hun ser ganske bra ut i pelsen nå jeg! Stille henne snart kanskje? ;) Kan gjøre det for deg jeg vettu. Skal sjekke om jeg finner en passende dommer i framtiden. Hvis hun løper nå så kan du jo forvene at pelsen varer 3-4 mnd. til liksom, og den utstillingspremieringen hun evt. trenger for championat kan hun vel ta nå (er det ikke over 15 mnd. de må være)?

Linda-beth sa...

Det er over 15 mnd. ja! :) Og jeg er så glad for at du vil hjelpe meg med utstillingsbiten!! Pelsen har kommet seg veldig i det siste, og finner du en utstilling vi burde delta på så bare si ifra så skal vi "rydde tid" ;)
Skulle så gjerne ha hatt muligheten til å få sett på seg og Saeta enten i Skien eller i Tromsø, men dessverre lar det seg ikke gjøre. Når dere er i Skien skal vi holde kurs og Tromsø... :-S ;) - må nok bare innrømme at jeg er for pinglete til å ta en svipptur på impuls dit... ;) Blir nok for langt avgårde dessverre! (Men når vi begynner å "jakte" på titler i Eliteklassen på NKK-stevner er det mulig jeg kommer til å se det annerledes...)
Men hva om vi satset på å få til en felles trening istedet? Hvis du skal stille henne hadde det sikkert vært greit - også kunne vi ha tatt ei økt eller tre med lydighet også? ;)

Isabella Grandalen sa...

Flinke dere er :)

Caroline sa...

Skjønner godt at ikke Tromsø er en svipptur "normale" folk tar, hehe.. Hvertfall ikke bare for å se på! Men det er helt i orden ;) Vi er klare for trening og vi. Har foreløpig ingen planer helga før Tromsø, og heller ikke helga etter, lenger enn det har jeg ikke tenkt. Det er dobbeltutstilling i Letohallen på Dal ved Eidsvoll 7. og 8. november hvertfall, og dit vurderer jeg å dra. Men hvordan dommerne er har jeg ikke tenkt så veldig på enda. Begge er svenske ihvertfall, så jeg får kikke på hva de har satt opp tidligere. Ellers er det Kongsbergutstillinga helga etter der, før det vel er tid for Lillestrøm. Skal muligens hente ned Silma til Kongsberg og Lillestrøm, men jeg får se an litt. Hun er også på vei opp i pels igjen, men har hatt løpetid, så det begrenser seg litt hva hun får med av utstilligner før pelsen detter på nytt :P Tisper altså..

Caroline sa...

Okei, det kan ved nærmere ettertanke være veldig ålreite dommere for henne i Letohallen. Dommer første dag satt opp kun tisper på den større siden sist han dømte, og han på søndag satte opp faren til Sari til BIM, og likte uttrykket veldig godt, og hun har veldig likt uttrykk, spesielt øyne, som faren, så det tror jeg egentlig er lurt, såfremt du kan den helgen. Hvis ikke kan jeg selvsagt ta henne med for deg også ;)

Linda-beth sa...

Jeg melder gjerne på Sari begge dagene i Leto-hallen! :) Går kjempefint det :) (Vi får prates om litt forarbeid, stell osv. ... - Det er jo også noe jeg har lite peiling på, men lærer gjerne!) :)

Caroline sa...

Høres kjempebra ut! Bare hun er nybadet og helst fønet på forhånd så kan jeg ordne resten på plassen, evt. kan jeg vise deg på forhånd også om vi rekker det. Best å føne overlinjen MED hårene så man ikke får midtskill, mens bryst og bein gjerne kan fønes mothårs. Man MÅ ikke føne, men jeg synes de blir mye penere da, og pelsen legger seg mye bedre. Du kan jo velge mellom unghund og åpen klasse, men jeg tror du bør velge unghund, for i åpen er det som regel veldig mange med.

Caroline sa...

Kommer du forresten til Hamar? Vi kommer, men bare på søndag da. Saeta kan nå bli Int Ch, så vi håååper på et Cacib! Og Villaen min kan bli N Uch, håååper på det og, hehe.. Kravstor, jeg? ;) Er ihvertfall der, sannsynligvis hele dagen.

Linda-beth sa...

Skal prøve å få til Hamar på søndag! :) Håper virkelig du får full uttelling der da!! (Det er lov å være litt kravstor...) ;) :)

Caroline sa...

Hihi, ja! Synes jeg og :) Har liksom lyst til å ha titlene i boks på begge før neste valpekull (Villas første da). Bare et ørlite Cacib til liksom! Håper vi sees der :)