mandag 27. juli 2009

Ferietid... ;)

Vi har ferie om dagen, - på alle mulig måter...! ;) Har vært litt lite trening ei stund - og veldig mye dårlig vær, for å ta det helt kort... ;) Men nå er vi snart i gang igjen, - skal bare gjøre unna en tur til Strømstad denne helga. Skal dra tidlig i morgen, så før i kveld har jeg, Lisa og Kenneth kjørt Sari opp til "tante" Anne Line og familien hennes. Sari skal være der i helga, - hun kunne ha vært med oss, men dette blir neppe den mest hundevennlige turen i ferien, så hun har det helt klart bedre sammen med Pia og Vesla oppi Raufoss :)

Etter vi kom hjem fra Grimstadturen har vi hatt et par bra treninger. Søndag møtte vi Isabella, Marte og Hege på Mjøsstranda. Marte hadde med seg den nye lille boxervalpen sin, - veldig søt liten tass som syns verden var litt stor akkurat da, og fant noen menneskebein å søke inntil. Virket tillitsfull og fin - lille søtnosen! :)

Jeg hadde ikke rukket å planlegge treningsøkta mi skikkelig, så det var litt trått å komme i gang, men jeg hadde lyst til å prøve å komme litt lengre med metall-apporteringa. Sari har tidligere hatt helt aversjon mot apporten, - syns det var en skikkelig kvalm ting, og å plukke den opp og bære den var helt utenkelig!! Så jeg har ikke stresset - tatt veldig korte økter med klikker, med ganske mange dager imellom, ikke noe press, men "krevd" små fremskritt hele tiden for å klikke. Og det har gått fremover. Søndag brøt hun "isen" og bar apporten over en halv meter!! Fornøyd...!!!!! Skjønte det begynte å løsne, så jeg fortet meg å slutte mens leken var god. (Og bare for å ha sagt det; på neste treninga - tirsdag på Øverby - var Sari hoppende glad da jeg tok frem metallapporten! Jeg la den på bakken, trakk meg unna, og Sari plukket den opp og kom til meg med den!!! :-) Mange ganger - og over mange meter! Apporten har blitt "grom" og vi kan snart sette sammen øvelsen ;))

Men tilbake til søndag: Isabella hadde kameraet sitt med seg - en fiffig sak med mange artige funksjoner. Blant annet kan det ta rasende mange bilder pr. sekund, og her er resultatet av "foto-shooten" ;) Tusen takk for bildene Isabella!!

Sari danser...
(...nesten alltid...)

...leeeenge...
(...og da pleier godbiten snart å vise seg...)

Hei - hva er det?!
(Blikket aner betaling like rundt hjørnet...!)

Jadda! Her kommer det en "flyver" ;)
(Og tenna løper i vann...!)

Har'n! Oh yessss!
(Det var pølse!)
Nam-nam! :)


Isabella tok flere kule bilder, blant annet av Skip som var dødssøt når han gjemte hodet under labben, av Xpress og Sari sammen og av Sari i lek med frisbee. Sistnevnte kunne ha blitt myye kulere hvis jeg bare hadde klart å kaste frisbee'en i riktig retning... ;-D

2 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Morro å høre om fremgangen med metall-apporten!:D Ikke noe er så frustrerende som en hund som vegrer apport.. :-/

Caroline sa...

Så skjønne bilder! Ikke vanskelig å se hvem hun er datter av nei :)