mandag 22. juni 2009

En dårlig start på dagen

Sykla av på vei til jobb i dag, og det gikk ikke så bra... - men for all del - det kunne gått verre også! Fant ut at jeg skulle ta med Sari på turen, og avtalte med Roy at han kunne komme og hente henne når jeg kom ned til jobben. Jeg har syklet med alle hundene mine, - hadde "springer" festet til sykkelen en gang i tida, men store og sterke Isak syklet jeg med i vanlig bånd. Da har jeg alltid hatt lina i venstre hånd (er sterkest i den armen), og hatt høyre hånda på styret. Det hal alltid gått bra, har aldri hatt noe uhell på sykkel i det hele tatt. Men Sari er så lita, og da blir jeg slappere og mer uoppmerksom antakelig...
Så da vi sykla forbi Blomhaug-skolen lot jeg Sari løpe på høyre side (for der var det gress på kanten), og det var en tabbe. For hun er jo vant til å gå på min venstre side, og vil dermed mye lettere søke seg over på den sida igjen. Dessuten er jeg mer klønete med høyre hånda når jeg "baler" med hundebåndet og bremsing etc. ... (Det var IKKE Saris skyld dette her, det er jo mitt ansvar å styre hunden! Hun har jo bare vært på en sykkeltur tidligere, så hun har ikke lært det godt nok engang. Jeg var dum, tett i nøtta og mere til... - ikke mer å si om det!)
Men da vi hadde passert skolen bremset jeg helt ned for å krysse innkjøringa til en parkeringsplass, Sari byttet side og løp foran sykkelen over til venstre side. Jeg vet ikke helt hva som egentlig skjedde, for det hele gikk ganske fort, men i hvert fall veltet sykkelen, og jeg over den...! Jeg fikk tatt meg for littegrann, nok til å dempe fallet, men ikke nok til å unngå at ansiktet råkte asfalten. Resultatet ble en knekt fortann og et ganske beskjedent skrubbsår på kinnet og overlippa, øm skulder og blåmerker rundt omkring (på baksida av låret ett på ca 15x25cm...) Og jeg er sint på meg selv for at det går an å være så sløv, - det handler bare om å følge med på hva som skjer, og følge rutinen sin. Det skal gå helt fint å sykle med hunden, og det bli neppe siste gang heller. Men å montere på springeren igjen kan nok være et triks... ;) (Droppet det fordi sykkelen fikk riper i lakken av springeren - så der har jeg igjen for å være så forfengelig... Helt hjernedødt egentlig, - og en dyr erfaring...!) Må nok regne med å sette inn krone etter hvert, men heldigvis har jeg en hyggelig tannlege som ordnet opp på beste måte. Hun ordnet oppbyggingen av ei ny tann i løpet av formiddagen, så får vi ta resten som det kommer. Ikkeno' stas å gå rundt med et stort svart "hull" i "perleraden"... ;) (Vet ikke hvor mye det koster å sette inn krone, håper noe blir dekket av forsikringen, men uansett ble det en eksklusiv 15 minutters sykkeltur!)

Kom meg da på jobb etter hvert, og etter et mindre inntak av Ibux gikk dagen greit. På ettermiddagen hadde vi middagsgjester! :) Kristin, Tom Harald, Thea, Marthe og Miley kom på grilling :) Og Kenneth hadde besøk av Mads og Amund, så det ble da en "gjeng" rundt bordet :) Det var koselig - slik skulle man ha gjort mye oftere! Etterpå dro vi på Øverby (jeg, Sari, Kristin og Miley) og var med på miljøtreninga ei lita stund. Da passet jeg på å trene litt "sitt og bli", mens de andre hadde "kontakt-trening i slalom" imellom oss. Fin trening som en oppstart på sitt og bli i Eliteklassen - det har vi ganske god tid på å få inn da, men likevel... ;)

2 kommentarer:

Anne- Line sa...

Ho-hooo eller skal je si Hu-Huuu!
Dæven for en start på dagen a gitt! :-(
Satte virkelig tenna i bakken du altså.
Godt det ikke gikk værre, men ille nok.
Får håpe du får dekka tannlegeregning på forsikringa da. Ikke billige saker å ha service og reprasjoner på Tannebissa! ;-) Martin har støtte-hjul som du kan få om det er av interesse? :-D He he. god bedring!

Linda sa...

Hu-Huuu ja! ;)
Bare pass deg forresten...! Støttehjul du liksom!! :-P