lørdag 14. mars 2009

Trening i hallen 15/3

Har benyttet meg av et nytt virkemiddel for å gjøre veien til Eliteklassen kort... - lynkjapp rett og slett!! ;D Har nemlig gått til innkjøp av "Med sikte mot 10:an" og "Lyckas på tävling". Sikker på at det er alt som trengs...! I hvert fall nesten! - OK, får vel trene litt innimellom også da...! ;)
Tok en tur i hallen igjen - får benytte seg av den nå mens vi kan! Ved utgangen av mars er det slutt for sesongen...

Har vel langt på veg bestemt meg for å debutere i klasse 2 på Biri 3. mai, men det forutsetter at alle øvelser er ferdig trent innen påmeldingsfristen går ut slik at den siste måneden kan brukes til "herdetrening". (Tror nok det kan være realistisk...)

Jeg var så fornøyd da jeg gjorde opp status for klasse 2 øvelsene på mandag, og delte øvelsene inn i tre kategorier:

"Ferdig" - Fri ved foten, Dekk under marsj, Stå under marsj, Fritt hopp over hinder m/sitt, Fremadsending med stå og på plass. På disse øvelsene trenger vi å trene med større utfordringer - f.eks. baller som triller forbi...).

"Halvferdig" - Apportering (mangler litt på "holde fast", men det nærmer seg... - må trene på å holde selv om jeg beveger hånda under haka), Kontroll over hunden på avstand (fungerer bra, men har ikke trent med full avstand enda).

"Uferdig" - Felledekk m/skjult fører, Innkalling m/stå.

Så i går fikk jeg trent litt på det meste, men særlig på fellesdekk og stå under marsj. Dekk gikk bra, og på stå'en hadde Sari et par stå-momenter som var absolutt supre, så da "turde" jeg ikke å gjenta den flere ganger - "sylter" ned disse i minnet istedet tenker jeg ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Såå flink! :D