onsdag 11. februar 2009

De siste dagers små og store begivenheter...

Tirsdag 10/2-09:
Jeg tok meg fri fra jobben for å bake litt til Lisas bursdagsselskap til helgen. Var tidlig på skolen med ungene, og fikk gjort mye i løpet av et par formiddagstimer... Gulrotkake, muffins og pizzasnurrer... Så skulle jeg ned i kjelleren for å putte baksten i fryseren, halveis nede i trappa hører jeg en underlig susing som liksom ikke "hørte til"... Jeg må gjennom det gamle vaskerommet for å komme til boden hvos fryseren står, så jeg tenker jeg haster inn - skal liksom prøve å være effektiv og få unna meg mye denne dagen her(!) - og idet jeg åpner døra til det gamle vaskerommet får jeg vannspruten rett i fleisen - så jeg smeller døra igjen foran meg og tenker: HVOR ER STOPPEKRANA!!!???? Jeg visste at den ble flyttet inn på vaskerommet da vi pusset opp kjelleren i fjor, men jeg kom jo ikke inn på rommet uten å bli SPYLT ut igjen... Ble rett og slett så stresset at jeg løp etter telefonen for å ringe Roy, men kunne nesten ikke klasr å huske mobil-nummeret hans i farta...! (Stresset ja, det kan du trygt si - enda det skal litt til for min del!) OK - fikk ringt, og med bitteliten åpning i døra og med veldig lav profil, siden spruten sto nesten rett i "planet-høyde", fikk jeg stengt stoppekrana og stagget "dusjen"! (Heldigvis er rommet nylig pusset opp med sluk i gulvet, helsveiset gulvbelegg og ellers malte flater rundt omkring, så det går det greit - ingen skade skjedd.) Rørleggeren kom og skiftet ventilen som var lekk, og jeg er veldig glad for at vi ikke har varmtvannsberederen plassert inne i en bod full av ting som ikke tåler fuktighet! Og jeg skal med omhu velge hva jeg skal plassere inn i dette vaskerommet (som foreløpig er tomt), for ifølge rørleggeren kan dette gjerne gjenta seg. Det er visst veldig høyt vanntrykk i Gjøvik kommune, og ventilene er bare såvidt dimensjonert for å tåle dette trykket, så innstallasjon av en reduksjonsventil tvinger seg visst frem...

Onsdag 11/2:
Har vært en tur på trening i hallen igjen i dag. Møtte Pia og Anne Line en times tid før utstillingstreninga skulle begynne. Da kunne vi rekke å få trent litt før Kenneth skulle hentes på svømminga, pluss at vi fikk litt tid til klasse 2 - trening med litt ekstra "armsleng".

Startet treninga med fellesdekk, foreløpig ikke skjult, men det er sjelden (aldri) vi har begynt med det. Damene lå stille lenge, men jeg glemte å ta tida, så jeg ble nok litt for overmodig... Sari reiste seg forsiktig opp, men la seg ned igjen med "dekk"-kommando. Må nok trene mer på fellesdekk først i økta og tilpasse tida litt etter hvor lenge vi har trent den økta.

Avstandskommandering: Trente bare oppsitt fra dekk, flere repetisjoner med belønning hver gang. Kriteriet var at hun skulle reise seg opp fra dekk til sitt uten å flytte rompa fra gulvet. Funket hver gang.

Generelt hadde Sari mye mer sprut i dag enn hun hadde på mandag. Vet ikke helt hva som gikk av henne da, men formen var litt "slakk". Men i dag var hun tilbake til "frisk og opplagt" igjen!

En annen ting jeg må lære meg til er å stoppe i tide. Hopp over hinder gikk kjempefint mange ganger, og jeg fikk belønnet henne flere ganger både med og uten sitten. Men selvsagt så måtte jeg ta en gang til og en gang til - helt til hun ikke startet på "hopp"-kommandoen... At det ikke går an å lære...!

Men neste gang - da blir det bra! - Bare jeg får lagret alle erfaringene vi gjør på "harddisken" min jeg også! :)

Ingen kommentarer: