søndag 5. oktober 2008

Seminar med Gry Løberg

Det har vært tett mellom både små og (mellom-)store begivenheter om dagen. :-) Noe kommer nok aldri inn i bloggen, siden enkelte ting rekker å bli "gamle" før jeg har tid til å skrive noe om det. ;-)


Men i går var det seminar med Gry Løberg. Det var veldig bra, bl.a. snakket Gry mye rundt spennende forskning som jeg kommer til å søke opp mer informasjon om etter hvert, som f.eks. Belyaevs reveeksperiment. Ellers var det en del historikk som jeg ikke visste fra før, noe er interressant, mens noe rett og slett er så ukoselig å høre at magemusklene bare "krøller seg"! Vil ikke gå i detalj om hvordan en del av forskningen på hund har foregått, må bare si meg veldig, veldig glad for at menneskeheten ikke fortsatt lever i den troen at hundene ikke kan føle smerte...


Mulig jeg kommer til å skrive mer fra seminaret etter hvert, men nå er det på tide å komme seg avgårde på middag oppe hos mor. Når vi kommer hjem igjen i kveld skal jeg logge på og få inn litt til, - Sari har nemlig gått sitt første godbit-spor i dag, og det kommer det mer om i løpet av kvelden!


Ingen kommentarer: