tirsdag 16. november 2010

Valpene 3 uker!

I går kveld var valpene 3 uker gamle, og her er nye bilder av de søte små - som for øvrig ikke er så små lenger... Den største tispa (nr. 1 - født først) veier 1013 gram, den neste (lille juletre) veier 958 gram og hannen (født til slutt) veier 1093 gram.

De har begynt å leke med hverandre, og hvis noen skulle knurre litt kommer "mor" Sari løpende og får dem med "kjærlig hånd" (dvs. snute!), på bedre tanker ;) Skal ikke ha noen krangling - ro i rekkene, det må det være! :-D (Hun kommer nok til å få det travelt etter hvert...!)

3 ukers bilder:


Leker og dier samtidig... (altså er hun hunkjønn - klarer to ting på en gang!) ;-) 




På "treukersdagen" fikk vi nytt teppe!
Det var så deilig at vi krulla oss sammen og sovna med en gang :-D




Veldig interesse for Saris matkopp!! Den var tom før de begynte,
men en stund så de ut til å ville prøve å utkonkurrere oppvaskmaskina!


Sari måtte også sjekke - "er den virkelig helt tom mon tro??"
(Det hørtes sikkert ikke slik ut!)

Hjelp!! Noen har bura meg inne! Får prøve å bryte meg ut herfra...

Foreslår at du rusler rundt lille venn, - antakelig både raskere og enklere! ;-)

Valpene vokser fort, og tar litt mer plass i "armkroken" nå, enn da de var nyfødte!


Vi har fått oss HULE! :-))


Lille kompis koser med moder'n ;-)

Tispe 1 - kaller henne foreløpig Winona som betyr
"den førstefødte" (Native American)

Winona

Caspian



Tispe 2 - er fortsatt litt usikre på om navnet føles riktig, men henne kaller vi Taima, som betyr "lite tre" (finsk) - siden hun har tegningen av et lite grantre på nakken :-) 


Min første dra-kamp!! Jeg skal bli en stor og farlig kamphund... Ehhh - kanskje ikke! ;-)

Leke litt med moder'n gjennom burveggen...


2 kommentarer:

Caroline sa...

Ååå, de er bare så nydelige! Jeg har samme favoritt enda *ler* Sjelden jeg ombestemmer meg, selv om jeg prøver :P Gleder meg til å hilse på dem igjen!

Linda-beth sa...

Ja, nå må du få start på bilen!! :-D