fredag 3. oktober 2008

Uventet besøk!

I går kveld var vi bedt på kaffe hos noen venner av oss. Jeg var bare innom toalettet for å pusse tenner, og resten av flokken var igang med å kle på seg i gangen da det ringte på døra! Jeg hørte Lisa rope: "Mamma, Isak er her!" og jeg trodde nesten ikke det var sant. Veldig hyggelig å få besøk av Isak og hans nye eier Arild. Det har jo gått snart 2 år siden han flyttet til Moelv.
Og enda en gang tar jeg meg selv i å bli overrasket over hvor STOR han er!!! (Syns jo ikke han var så stor da vi hadde ham selv, men man glemmer fort...)


Staselig kar, Isak! Digre "bjønn"!! ;-) 72 cm på "strømpelesten"...(!) dvs. ca. 10 cm høyere enn gjennomsnittshøyden en schæfer hannhund skal ha, i hvert fall iht. rasestandarden, - selv om jeg har inntrykk av at flere av (hann-)hundene innen rasen heller ligger i øvre sjikt enn i nedre.



Både jeg og ungene savner Isak, men jeg vet vi tok den rette avgjørelsen da Isak flyttet til Arild og familien. Han var både som type og individ altfor krevende for oss i det stadiet vi var (og er) i. Han er ikke det mest typiske "familiehund-emnet", og var stor og skremmende for de fleste som var på besøk hos oss - særlig for ungenes venner. Han passer bedre inn hos dem som har ungdommer/voksne barn.

Men det var godt å se ham igjen nå! Flotte gutten!

Ingen kommentarer: